Svátek má:
Karolína
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Komentáře
Radim Vysloužil
poslanec PS PČR (nezařazený)Stojím na straně občanů
Mezi hlavní témata médií i veřejnosti se tento týden opět vrací projekt přestavby (rozšíření) letiště ve Vodochodech.Téma mě osobně velmi blízké a důvěrně známé, jelikož jsem se v něm aktivně angažoval. Stál jsem a nadále stojím na straně obcí a jejich občanů, kteří již řadu let a poměrně hlasitě protestují proti tomuto projektu, do kterého chce investovat společnost Penta Investments, vlastník současného podniku i letiště Aero Vodochody. Je až zarážející, s jakou arogancí a lhostejností se setkávali lidé, jejichž zdraví, klid a normální život byly ohroženy tímto megalomanským projektem. Do nedávna do tohoto neutěšeného stavu přispíval také samotný Středočeský kraj.
S potěšením jsem ale přivítal pondělní stanovisko vedení Středočeského kraje, které se po původních dvou vyslovených souhlasech s projektem rozšíření letiště v pondělí vyslovilo proti záměru. Jak vyplynulo z prohlášení hejtmana Josefa Řiháka, kraj si uvědomuje reálné dopady, které by letiště s plánovanými 35 tisíci přílety a odlety za rok pro jeho obyvatele znamenalo. Věci, které bývalý hejtman David Rath nějakým zvláštním způsobem neviděl, si naštěstí již na kraji uvědomují.
Osobně jsem se zúčastnil několika diskuzí a setkání občanů s politiky i odborníky a vždy mne znepokojovaly jasně prokazatelné věci, jako bylo například nezohlednění zaslaných připomínek posudkem EIA, jeho vypracování rok po zákonném termínu a řada dalších. Mně neznámo proč bylo přehlíženo to, jak dramaticky se zvýší v dané lokalitě doprava a že dopad na životní prostředí tam, kde je již tak dost zatíženo celou řadou dalších "projektů", bude značný.
Nyní "je míč na straně" Ministerstva životního prostředí ČR. Během pár týdnů by se mělo rozhodnout o tom, zda ministerstvo vydá souhlasné nebo nesouhlasné stanovisko s rozšířením letiště. To je zásadní v tom smyslu, že bez kladného stanoviska MŽP nebude moct společnost Penta Investments zahájit územní řízení a proces za získáním stavebního povolení. Upřímně doufám, že takto celá věc dopadne. V opačném případě je velmi reálné, že celá kauza skončí u soudu a nejistota občanů bude pokračovat.
Radim Vysloužil
S potěšením jsem ale přivítal pondělní stanovisko vedení Středočeského kraje, které se po původních dvou vyslovených souhlasech s projektem rozšíření letiště v pondělí vyslovilo proti záměru. Jak vyplynulo z prohlášení hejtmana Josefa Řiháka, kraj si uvědomuje reálné dopady, které by letiště s plánovanými 35 tisíci přílety a odlety za rok pro jeho obyvatele znamenalo. Věci, které bývalý hejtman David Rath nějakým zvláštním způsobem neviděl, si naštěstí již na kraji uvědomují.
Osobně jsem se zúčastnil několika diskuzí a setkání občanů s politiky i odborníky a vždy mne znepokojovaly jasně prokazatelné věci, jako bylo například nezohlednění zaslaných připomínek posudkem EIA, jeho vypracování rok po zákonném termínu a řada dalších. Mně neznámo proč bylo přehlíženo to, jak dramaticky se zvýší v dané lokalitě doprava a že dopad na životní prostředí tam, kde je již tak dost zatíženo celou řadou dalších "projektů", bude značný.
Nyní "je míč na straně" Ministerstva životního prostředí ČR. Během pár týdnů by se mělo rozhodnout o tom, zda ministerstvo vydá souhlasné nebo nesouhlasné stanovisko s rozšířením letiště. To je zásadní v tom smyslu, že bez kladného stanoviska MŽP nebude moct společnost Penta Investments zahájit územní řízení a proces za získáním stavebního povolení. Upřímně doufám, že takto celá věc dopadne. V opačném případě je velmi reálné, že celá kauza skončí u soudu a nejistota občanů bude pokračovat.
Radim Vysloužil
|
|
|
|
|
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart