Svátek má: Luboš

Komentáře

Vladislava Hujová

starostka MČ Praha 3

Nákladové nádraží Žižkov se ocitlo v patu

V souvislosti s aktuální situací kolem žižkovského nákladového nádraží navštívil ministr dopravy Pavel Dobeš v úterý 27. září jednání zastupitelstva městské části Praha 3 a diskutoval se zastupiteli o jeho budoucnost . Kdo však čekal, že ministr předloží konkrétní plán využití třicetihektaro...


Převážná část areálu včetně obří  funkcionalistické budovy je v majetku Českých drah, které v areálu ale již v letošním roce ukončily vlakový provoz. Hlavní město Praha ve svých plánech počítalo, že středem území povede tramvajová trať a dopravní spojení tzv. Jarovské spojky, která by napojila Prahu 3, Prahu 10 a Prahu 11 na velký dopravní uzel,  vznikající u stanice metra Depo Hostivař. Společně s tím plánovaly České dráhy s developerskou firmou Sekyra Group, že na území postaví novou čtvrť „Žižkov City“ se stovkami bytů, kancelářských a obchodních prostor.

Na přelomu tohoto roku však do těchto plánů vstoupilo svým rozhodnutím ministerstvo kultury, když prohlásilo budovu nákladového nádraží kulturní památkou. České dráhy se proti tomuto rozhodnutí odvolaly a ministr kultury Jiří Besser rozhodl koncem května o vrácení procesu vyhlášení části areálu bývalého žižkovského nádraží kulturní památkou zpět památkářům svého ministerstva k novému přezkoumání. Nyní se čeká na konečný verdikt ministra kultury.

Vznikla tak patová situace, ve které není jasné, jaký osud nákladové nádraží bude mít ani kde vzít miliardové investice na případnou opravu zchátralé budovy. Městská část Praha 3 není vlastníkem tohoto území, ani není autorem nového konceptu územního plánu. V pravomocích žižkovské radnice je pouze dohlížet na to, zda majitel tohoto území bude na dané ploše postupovat v souladu s platnými regulacemi, které v územním plánu určí hlavní město Praha.

Přesto budoucnost celého území výrazně ovlivní naši městskou část. Současná patová situace, kdy hrozí, že území včetně chátrající budovy zůstane ležet ladem, představuje pro Žižkov a Vinohrady ohromné bezpečnostní riziko. České dráhy po ukončení činnosti chtěli zrušit i ostrahu objektu a hrozilo, že se Nákladové nádraží Žižkov stane ideálním místem pro kumulaci bezdomovců a závadových osob. Proto je v zájmu naší radnice, aby bylo reálné uplatnění pro nákladové nádraží nalezeno.

Ministr dopravy Pavel Dobeš, od jehož resortu nádraží spadá, takovýto plán, který by byl podložený nezbytnými investicemi, zatím nepředstavil. Pozitivní je však jeho slib, že zajistí i nadále na Nákladovém nádraží Žižkov ostrahu. Za bezpečnostní situaci na tomto území pan ministr osobně slíbil před zastupiteli převzít politickou zodpovědnost.

Vladislava Hujová


Nejčtenější

Senát (horní komoru Parlamentu ČR) byste:

Zachovali
transparent.gif transparent.gif
11%
Zrušili
transparent.gif transparent.gif
68%
Nevím
transparent.gif transparent.gif
21%